خدمات سازه‌های بتنی

خدمات سازه‌های بتنی

مقاوم سازی سازه‌های بتنی/ آزمایش‌های مخرب و غیرمخرب/ اجرای کفپوش‌های اپوکسی/ کرگیری از بتن جهت عبور لوله و اجرای بازشوهای تأسیساتی/ نمونه‌گیری از بتن و آسفالت گ/ اجرای FRP / کاشت میلگرد و بولت‌های مکانیکی و شیمیایی / آببندی مخازن، ماستیک‌کاری و ...
خدمات سازه‌های بتنی

خدمات سازه‌های بتنی

مقاوم سازی سازه‌های بتنی/ آزمایش‌های مخرب و غیرمخرب/ اجرای کفپوش‌های اپوکسی/ کرگیری از بتن جهت عبور لوله و اجرای بازشوهای تأسیساتی/ نمونه‌گیری از بتن و آسفالت گ/ اجرای FRP / کاشت میلگرد و بولت‌های مکانیکی و شیمیایی / آببندی مخازن، ماستیک‌کاری و ...

خدمات آزمایشگاه بتن :

خدمات آزمایشگاهی بتن :

 

ارائه کلیه آزمون های مخرب و غیر مخرب مرتبط با بتن ، 

تست التراسونیک ، 

اسکن شبکه فولادی، 

نفوذ یون کلر، 

تست مقاومت بتن و غیره....


خدمات آزمایشگاه بتن :


آزمایش های التراسونیک بتن و اسکن بتن



آزمایشهای غیر مخرب بتن

      NDT TESTING  


‌‌‌مربوط به تعیین شناسنامه سازه‌ای


1- آزمایش اولتراسونیک:


این روش با نام سرعت امواج پالسی ماورای صوت نیز شناخته می شود . اساس آن بر مبنای تعیین سرعت عبور امواج پالسی ماورای صوت از میان اجسام قرار دارد . 

پالسهای ماورای صوت با اعمال یک تغییر ناگهانی پتانسیل از یک فرستنده محرک به یک کریستال پیزوالکتریک مبدل که ارتعاشی با فرکانس اصلی خود صادر مینماید ، ایجاد می شود. استفاده از مبدل هایی از جنس تیتانات باریم و تیتانات سرب برای این منظور مناسب می‌باشد. 

مبدل فرستنده در تماس با بتن و در امتداد ضخامت دیوار قرار می گیرد و لذا ارتعاشات پس از عبور از بتن توسط مبدل گیرنده که درتماس با سطح مقابل دیوار بتنی می باشد دریافت می شود. 

زمان عبور امواج پالسی از میان بتن توسط دستگاه گیرنده اندازه گیری شده واز تقسیم مسافت پیموده شده توسط پالس (که در حقیقت کوتاه ترین فاصله بین مبدلها می باشد) به زمان ثبت شده ، سرعت عبور امواج پالس تعیین می شود.


داده های حاصل از این آزمایش شامل ، تعیین عمق ترک و وجود حفره void در جسم بتن، تعیین میزان سرعت نفوذ صوت در بتن velocity speed  که بر اساس استاندارد های ASTM C215 و  IS 13311 ( Part 1 ) : 1992و طبق جدول زیر بیانگر کیفیت بتن خواهد بود. 


مطابق استاندارد ASTM C597 نیز می توان مقاومت فشاری بتن را بدست آورد. مرکز تحقیقات مسکن ایران پروسیجر مربوط را تحت عنواننشریه 316-ض منتشر نموده است. از این آزمایش در تعیین مقاومت فشاری بتن بالای 28 روز(می بایست آب اشباع از بتن خارج شد باشد چرا که وجود آب سرعت صوت در بتن را بالا برده و در انجام آزمایش خطا وارد خواهد کرد) و بتن مسلح مشکوک و نیز بتن سازه هایی که  در معرض سانحه آتش سوزی بوده و یا سازه های آبی مخازن و یا تصفیه خانه ها که مدت طولانی در مجاورت رطوبت و آب بوده اند ، استفاده نمود.


2- آزمایش اسکن بتن


در این روش سنسور prob دستگاه بر روی سطح بتن کشیده شده و با استفاده از میدان القایی خاصل از شار مغناطیسی و بررسی شدت میدان القایی به شناسایی اقطار میلگرد شبکه فولادی مجاور و کاور بتن می پردازد. حصول اطمینان در مورد ارنج و جاگذاری آرماتورها و نیز استفاده از اقطار صحیح متناسب با نقشه های طراحی از نتایج بدست آمئه از این آزمایش می باشند. همچنین در مسائل مربوط به خوردگی شبکه فولادی نیز با توجه به کوچک شدن قطر هسته آرماتور در اثر اکسیداسیون و حرکت شبکه به سوی سطح و به تبع کاهش کاور بتن ، می توان از این تست با مقایسه اقطار طراحی با شرایط فعلی در تشخیص نقاط دارای فرسودگی و انتخاب محلهایی از سازه که نیازمند ترمیم می باشند اقدام نمود.



آزمایش های مخرب :


واحد آزمایشگاه ژئو تکنیک این مرکز افتخار دارد که با بهره گیری از متخصصین با تجربه، کارآمد و به روز و نیز در اختیار داشتن تجهیزات مورد نیاز و تخصصی، نسبت به ارائه برتر کلیه آزمایش های کارگاهی و دفتری تخصصی بتن مانند اسلامپ بتن، مقاومت فشاری بتن / کششی بتن / خمشی بتن / برشی بتن، دانه بندی بتن، ارزش ماسه ای بتن، نفوذ پذیری بتن، چسبندگی بتن، ارائه طرح اختلاط بتن، ارائه طرح اختلاط بتن های خاص، واکنش زایی بتن، مقاومت سایشی بتن و ....، آزمایش های سیمان بتن، آزمایش های مقاومت های کششی بتن و شیمیایی واتراستاپ، انواع آزمایش های افزودنی های بتن، به کلیه پروژه ها، کارفرمایان، مشاوران و پیمانکاران، کارخانه و ... اقدام نماید.


آزمایش های غیر مخرب :


کلینیک بتن ایران به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز فعال در عرصه بتن کشور، مفتخر است که در جایگاه ارائه دهنده خدمات اجرا و تفسیر آزمایش های غیر مخرب بتن، آزمایش های مشروح ذیل را به کارفرمایان ، مشاوران و پیمانکاران علاقمند تقدیم نماید.


1. ( آزمایشگاه بتن ) مغزه گیری یا کرگیری:

نمونه گیری کارگاهی جهت اخذ مقاومت های کششی، فشاری، الکتریکی، جذب آب، تخلخل


2. ( آزمایشگاه بتن ) چکش اشمیت:

برداشت کیفیت و مقاومت بتن 


3. ( آزمایشگاه بتن ) نمونه گیری از میلگرد:

بررسی مشخصات آرماتور های مصرفی


4. ( آزمایشگاه بتن ) اسکن شبکه و اسکن آرماتور ها

تعیین سایز، تعداد، محل استقرار، رسم پروفیل، کاور آرماتور ها در سازه و ضخامت


5. ( آزمایشگاه بتن ) تعیین عمل کربناسیون: تعیین عمق کربناسیون بتن


6. ( آزمایشگاه بتن ) مقاومت چسبندگیPull Off


7. ( آزمایشگاه بتن ) تهیه پودر بتن: تعیین یون کلر، رسم پروفیل و ضریب انتشار


8. ( آزمایشگاه بتن ) آزمایش هافسل: پتانسیل خوردگی


9. ( آزمایشگاه بتن ) تعیین شدت خوردگی: تعیین شدت خوردگی آرماتور در بتن و امکان سنجی خوردگی در آینده


10. ( آزمایشگاه بتن )  تعیین سرعت نفوذ یون کلر RCPT


11. ( آزمایشگاه بتن ) پتروگرافی بتن:

وضعیت بهم پیوستگی سنگدانه و خمیر سیمان در بتن


12. ( آزمایشگاه بتن ) تعیین عمق نفوذ آب تحت فشار


13. ( آزمایشگاه بتن ) تعیین نفوذ پذیری بتن


14. ( آزمایشگاه بتن ) تست و آزمایش التراسونیک بتن:

شناسایی ترک، ابعاد اعضا و تخلل بتن و عمق ترک.


هیلتی کاران حرفه‌ای 

قاسمی :

gmh.hilti@gmail.com


کلینیک بتن ایران

همراه حرفه‌ای های عمران




http://gmhhilti.blog.ir


http://hiltigmh.blogsky.com


http://gmh.hilti@gmail.com


http://t.me/GMH_HILTI


http://clinicbeton.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.